Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/13776/virtual/www/domains/7den.cz/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
MOBIL Letecký den Mobilní závěs Postup výroby - 7den.cz

(Zatím nehodnoceno.)
Loading...

 

 

 

 

MOBILNÍ ZÁVĚS

 

LETECKÝ DEN


 

 

 

Slavomír Primák slavomir@primak.czwww.7den.cz

2010 Svatojánská kolej 1DaS

 


 

 

 

 

Osnova

 

 

1, Jméno výrobku

2, Věková kategorie

3, Cíl výuky

4, Motivace

5, Mezipředmětové vztahy

6, Pozorování materiálu

7, Materiál a pomůcky

8, Pracovní postup

9, Literatůra

10, Organizace s dětmi

11, Bezpečnost při práci

12, Závěr

 


 

 

 

1, Jméno výrobku

Vyrobíme si závěs do okna či na lustr.

Takovýto závěs nazýváme “Mobilní závěs” někdy pzkráceně “MOBIL” a jméno tohoto mobilu je “Letecký den”

 

2, Věková kategorie

Tento mobilní závěs je výrobou určen i pro předškoláky.

 

3, Cíl výuky

Z jednoduchých věcí vytvořit složitější celek.

Procvičení prstů, zapojení jemné motoriky, příprava na psaní a dodržování postupnosti logicky plynoucích postupů.

 

4, Motivace

Práce s papírem pro radost z vykonané a dokončené práce, či jako dárek.

 

5, Mezipředmětové vztahy

Využijeme mobil při poukázání například v tématech “Příroda a technika” Naučíme se používat nářadí, nástroje, jako nůžky, či špendlík.

Poučení o bezpečnosti práce.

 

6, Pozorování materiálu

Vše je jemné, lámací, trhací, vzdušné.

Možno lepit, barvit, malovat, montovat, svazovat.

Hlazené, neostré, příjemné, ořírodní i technické.

 

7, Materiál a pomůcky

Nůžky, jehla, špejle, pastelky, papír, nitě, lepidlo, případně plastová lepící pistole.

 

8, Pracovní postup

Pracovní postup výroby mobilního závěsu je na konci včetně nákresů a fotografií.

 

9, Literatůra

Vlastní tvořivost, vzpomínky, vše jinak je obsažené v každé knize

Od valšťovky až po skupinovou terapii”

 

10, Organizace s dětmi

Ve skupině s dětmi si vyzkoušíme individualitu každého jednoho, kdy se projeví jednotlivec i v celku, různorodost dětí se zcelý ve skupinu.

Dále vytvoříme z jednoduchých věcí složitější komplex.

Postupná výroba nezabere sice tolik času, ale důležitá je příprava předem všeho potřebného.

Následně je důležité si připravit i námětové otázky k tématu i k ostatním předmětům.

 

 

11, Bezpečnost při práci

Pozor na špejle, píchají.

Pozor nůžky, při stříhání, doporučují se nůžky se zaoblenými konci.

Umyté ruce, důležité před jakoukoli prací.

 

12, Závěr

Mobil udělá radost při dokončení díla.

Následně může dítě použít mobil ve svém okolí, nebo jako dárek z vlastní tvorby.

Z malých věcí se vytvoří rozměrné dílo do poloviny velikosti člověka.

Rozvoj osobosti při hodnocení svého díla a výrobků ostatních. Dále posuzování zda by bylo hvodné takové zdobení, či jiný materiál.

Závěrem se ukazuje jak dokončovací práce jakéhokoli díla mohou velice ovlivnit výsledek.

Radost z ukončení jakéhokoli díla, ať trvá 20 minut, nebo 20 let je vždy příjemná.

Důležitá je pochvala a poděkování.

 

 


 

PRACOVNÍ POSTUP

 

1, Složíme velkou vlašťovku.

2, Složíme druhou papírovou vlašťovku.

3, Letadélka můžeme vhodně pomalovat, prostříhat, protrhat, poupravit, ozdobit.

4, Vhodná jsou 3 letadélka, záleží však na času pro výtvor mobilního závěsu.

5, Při 3 letadlech je vhodné jedno velké a dvě menší. Při více letadlech menších je celý systém zajimavější a více připomíná letecký den.

6, Propíchnout vrchol letadélek a protáhnout niť na zavěšení.

7, Uvázat první velké dlouhé letadlo na niti ke konci špejle.

8, Na druhý konec špejle navázat provázek a spojit s prostředkem druhé špejle. Druhý provázek má být dvakrát delší než první, či přiměřeně delší než předchozí, aby nedošlo k letecké havárii, je důležité dodržovat takzvanou letovou hladinu.

9, Na konce druhé špejle navázat další dvě letadélka. Důležité opět dodržet rozdílnou délku nití.

10, Na konec špejlí můžeme napíchnout papírky jako vlajky.

11, Na první špejli přivážeme niť pro celkové zavěšení. Niť je uvázána cca v 1/3 délky, důležité je vše vyvážit do vodorovného stavu.

12, Fixovat nitě může vyučující lepidlem, či plastovou lepící pistolí.

13, Celé zavěsíme na háček. Čím více průvanu, tím více pohybu.

Čím více vlaječek, tím pestřejší a více pohybu.

 

 Postup výroby stahuj zde:

 

(Zatím nehodnoceno.)
Loading...