Kategorie: Sobotní škola 2010 >
(Zatím nehodnoceno.)
Loading...

Středa 10. února Ovoce Ducha je dobrota
 
Dobrota v našem životě
 
Může snad Kúšijec změnit svou kůži? Či levhart svou skvrnitost?
Jak vy byste mohli jednat dobře, když jste se naučili páchat zlo?“ (Jr 13,23)
 
Osobní studium
Uvedeny verš vyjadřuje jednoduchou pravdu tykajici se lidske přirozenosti –
změnit se, zvlaště špatne stranky sveho charakteru, neni jednoduche. (Zeptejte
se vdanych a ženatych, jak snadne je změnit partnera podle svych představ!)
Jestliže na to budeme pamatovat, snad lepe pochopime, proč je biblicke chapani
dobroty mnohem hlubši, než to byva běžně ve světě. Dobrota jako ovoce
Ducha je věci vnitřniho proživani a tyka se každe myšlenky, každeho slova
i činu zbožneho člověka. Požaduje, aby skutek, ktery označime za dobry, byl
vykonan z „dobrych“ pohnutek. To znamena, že dobry člověk je ten, jehož
spravedlnost (spravne jednani) vyvěra z vnitřni oddanosti a lasky k Bohu.
 
Stvoř mi, Bože, čiste srdce, obnov v mem nitru pevneho ducha.“ (Ž 51,12)
Jak si mladik udrži svou stezku čistou? Musi se vždy držet tveho slova.“
(Ž 119,9) Jak se podle těchto veršů můžeme stat „dobři“?
Porovnej tyto verše s tim, co řika Pavel v Ř 7,18. Jak spolu tyto verše souviseji?
 
V Ř 7 Pavel vyjadřuje sve zklamani z toho, že i přes sve nejlepši umysly
nema v sobě silu konat dobro (v. 18.19). Nasledně však v kapitole 8 odhaluje
tajemstvi, jak tento rozpor vyřešit (v. 1–4). V čem spočiva toto tajemstvi? Přemyšlejte
o tom, co znamena „chodit v Duchu“ („řidit se vůli Ducha“ – ČEP).
Jak se to děla?
 
Aplikace
Podobně jako Pavel, i my si uvědomujeme, že jsme hřišnici, kteři potřebuji
milost, a že nas naše dobre skutky nemohou spasit. Přesto musime
byt opatrni a nepouživat to jako vymluvu pro život „v těle“. Přistihl ses,
že to tak dělaš? Proč je tento postoj tak nebezpečny?

 

(Zatím nehodnoceno.)
Loading...