VV 1DaS Seminárka zadání seminární práce
Zadání seminární práce z výtvarné výchovy. 1 DaS Svatý Jan Pod skalou
stahuj zde:
Tohle máme udělat jako závěrečnou práci za 1 ročník!!!
—————–
-1Mili studenti lonskeho prvniho rocniku,
slibila jsem vam poslat mailem podminky k ziskani zapoctu za letni semestr prvniho rocniku.
Pro jistotu rekapituluji, co jsme probirali behem lekci a co bylo zadano k zapoctu za zimni semestr.
Meli jsme spolu mit ctyri a tri dvouhodinove lekce. V tuto chvili byly oducene tyto:
1. uvodni lekce
2. kresba uzlu tuzkou na bilou ctvrtku formatu A3, realisticky, v pomeru alespon 1:1 nebo trochu vetsi
vykomponovat do formatu, vcetne zachyceni stinu vrzeneho
ma byt vystizen material, znazornen objem
3. zaklady perspektivy pro vytvarniky,
ucili jsme se:
– znazornit objekt pomoci jednoho ubezniku umisteneho uprostred horizontu,
– znazornit objekt pomoci promitani do dvou ubezniku,
– znazornit nekolik objektu na jednom obrazku pomoci dvou ubezniku,
– znazornit vice objektu na jednom obrazku pomoci dvakrat dvou ubezniku, objekty nejsou umisteny rovnobezne
– nakreslit perspektivni konstrukci jednoducheho objektu typu zidle, alej stromu, dum, komoda…….
– nakreslit jednoduchy rotacni predmet, jako napriklad dzban, hrnek
4. kresleni pravou a levou hemisferou
uvod do teto metody, cviceni na pravou a levou ruku
5. detail
kresba rudkou, bilou kridou a lisovanym uhlem v omezene barevnosti bila–svetle hneda–tmave hneda–cerna na tonovany papir formatu 25×25 cm, barva okrova
– vybrat si jednoduchy detail, zvetsit ho jako zoomem i s pozadim a nakreslit vice mene realisticky s tim, ze vykomponuji cely format papiru
– drobna stylizace pozadi a barevnosti je tu zadouci
– opet je treba vystihnout charakter objektu, objem, stiny
6. uvod do dejin vytvarneho umeni
probrali jsme nejstarsi dejiny od prvopocatku, pres Egypt, Mezopotamii po anticke Recko a Rim
Sedmou lekci mame prevedenu do dalsiho rocniku
Na zapocet za zimni semestr bylo:
– predlozit hotovy uzel
– vybrat si dva jednoduche predmety, ktere symbolizuji dve konkretni postavy z nejakeho znameho pribehu, osvetlit si je a nakreslit tuzkou jako zatisi na bilou ctvrtku A3, vcetne vrzeneho stinu
k hotovemu zatisi vymyslet takove pozadi, ktere by dotvorilo realistickou studii predmetu do uceleneho obrazku, vyplnint celou plochu
Na zapocet za letni semestr:
cilem je zopakovat latku za prvni rocnik a zkontrolovat, ze ji zvladaji i ti, kteri nebyli na nekterych hodinach,
samostudium doma je jen Uzdil
– predlozit detail v dostatecne kvalite, (kdo ho udelal ve vyuce pod mym vedenim ma vystarano)
– kontrolni test, ktery overi, ze jste cetli Uzdila
– kontrola znalosti zakladu perspektivy – hlavne ti, kdo nebyli na hodine, kdo byli, meli kontrolu prubeznou, tj. napr. dokazat nacrtnout zidli na dva ubezniky, dum s garazi, ktera stoji trochu pootocena od domu……………
– test z dejin vytvarneho umeni pravek–starovek tak, jak jsme se o tom bavili na hodine
vsechno velmi strucne, bez detailu, jmen a letopoctu, ale s hrubou orientaci v casove ose, prohlednout si obrazky!
budeme to potrebovat k dalsi vyuce
pramen: ucebnice dejepisu pro zakladni skoly druhy stupen
obrazky podle Dejin umeni – Jose Pijoan, jsou vetsinou vsude
dobre je si precist prislusne kapitoly v Pribehu umeni od Gombricha a kouknout se na internet, napr. Wikipedii
– novy ukol, ktery vam pomuze overit si, ze zvladate Uzdila je:
predstavte si, ze ucite malotridku MS, kde